Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

sleepboot/camper

  • Eric

    Hallo,

    Ik ga dit weekend bij een sleepboot kijken, ik kan er mijn camper op inruilen dus dat is lekker makelijk.

    Heb echter geen of weinig ervaring met dit soort boten….

    Mijn vraag is, wat moet er allemaal bij de boot aanwezig zijn (papieren) en waar moet je bij een sleepboot op letten?

    bvd voor al jullie inbreng.

    groet Eric

  • MdB

    Dat is nogal iets, als je er niets van afweet.

    Enkele zaken:

    Niet in het water kopen - droog zetten en laten keuren -

    Welke papieren er aanwezig moeten zijn is afhankelijk van de lengte en het doel waarvoor het vaartuig gekocht wordt.

    Als dat recreatie is, dan staat er heel veel op de website: http://www.xs4all.nl/~bosq/

    ```ga daar maar eens neuzen.

    Ook is van belang wat voor motor er in staat - oud / nieuw / langzaamloper / snelloper - wat is er mee gedaan - hoe loopt die nog - wellicht ook keuren.

  • Sies

    Heeel belangrijk. Laat je emotie niet met je aan de haal gaan.

    Ik heb enkele negatieve ervaringen.

    Een grote reden voor iemand om zn schip te verkopen is dat de motor niet meer goed is en aan revisie toe is. Dit heb ik helaas te vaak om mee heen zien gebeuren.

    Als je niet handig bent en geen geld hebt voor een technische keuring (motorisch en casco) denk dan nog eens goed na.

    Ik kan hier hele verhalen schrijven, maar dat neemt heel veel tijd in beslag.

    Laat je mail adres anders achter, dan kijk ik of ik de verhalen nog naar boven kan halen.

    Gr. Sies