Ik heb 2 berichten gevonden:
1. Bron Van Der Velden’s Scheepswerf Reparatieboek 1933-1936:
In juni 1934 werd aangenomen 2 olietanks met afmetingen 2000 x 800 x 400 centimeter te maken voor het motorschip Johanna van kapitein Bennema uit Niehove. De aangenomen prijs was ƒ27,50 per stuk. Op 14 juni werd hiermee aangevangen. Verder werd een waschbak gemaakt.
2. Bron Handschrift C.van der Velden:
Op zekere dag, circa 1958 – 1961, kwam sleepbootschipper Bennema op het kantoor van Van Der Velden’s Scheepswerf aan de Holtenbroekerdijk te Zwolle en vertelde dat hij voor een opzichter van Rijkswaterstaat een ark van Almelo naar Gouda had gesleept. Toen hij vanaf het Twente-Rijn-kanaal de IJssel opdraaide, viel de ark zo scheef dat de bovenbouw er af schoof. De praam liep vol en zonk. De tros was losgegooid en de bovenbouw dreef weg. Op de IJssel was het hoog water en er stond een zeer sterke stroom. De ark was verzekerd, maar de verzekering sprak de sleepboot aan. Hij had aangenomen om de ark naar Gouda te slepen. Bennema vroeg advies. C.van der Velden antwoordde dat Bennema naar zijn mening niet kon verwachten dat de stabiliteit van de ark onvoldoende was om te verslepen toen hij aangenomen had de ark naar Gouda te brengen, en daarvoor niet aansprakelijk gesteld kon worden. De ark was een stalen praam van 20 x 4 meter met daarop een opbouw 18 x 5 meter; de opbouw was vrij hoog, stak er aan elke kant zo'n 50 cm over en stond zonder bevestiging los op aan de praam.
Mogelijk is er meer informatie in de reparatieboeken van deze scheepswerf te vinden.