Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zeesleper A950 O'lt Valcke

  • Valere Neirinck

    Hallo iedereen,

    Ik ben Valere Neirinck, oud bemanningslid van de zeesleper A950 O/Lt Valcke. (ex-Elis). Dit schip verbleef een aantal jaren in Banana, in het toenmalige Belgisch Congo.

    Zijn er personen die mij meer kunnen vertellen over de geschiedenis van dit schip?

  • Jeff

    Hallo,

    In 2006 heb ik de Valcke44 gekocht en probeer haar in goede conditie te houden

    Het schip is nu afgemeerd bij de voormalige ndsm werf te Amsterdam en is inmiddels weer bijna in varende conditie,de motor draait na 18 jaar stil te hebben gestaan weer als een zonnetje en het schip heeft een flinke hellingbeurt gehad

    Ik ben erg benieuwd naar verhalen van opvarenden en probeer de geschiedenis van de Valcke 44 in kaart te brengen

    Alle reactie zijn welkom!

    Vriendelijke groet Jeff Spieker

  • Valere Neirinck

    Hallo Jeff,

    Hopelijk spreken we over dezelfde zeesleper A950 o/lt Valcke. Dit schip; de ex-elis; heeft jarenlang dienst gedaan in Banana, Belgisch -Kongo en is eind jaar 1960 teruggekeerd naar België. Ik miek deel uit van de 13-koppige bemanning, alhoewel er maar 12 slaapkooien aan boord waren Dit schip had maar één propulsie motor en één schroefas De sleper waar ik het over heb mag niet verward worden met latere slepers die door de belgische marine ook de naam Valcke kregen.

    Met vriendelijke groet en hoop van jou nog te horen

    Valere Neirinck

    Bemanningslid van de o/lt Valcke