Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waddenzee III rijnsleper

  • Y. Boersma jr.

    vroeger was mijn vader in het bezit van de rijnsleper de waddenzee III, ligplaats franeker. een jaar of 15 geleden is deze verkocht, weet iemand hoe het het schip is vergaan?

  • lowietje

    hoi,even wat anders?heeft jouw vader ook nog les gegeven op de scheepvaartschool in harlingen?moet haast wel aan initialen te zien.ik had nog vragen aan hem en eventueel nog wat om te laten zien.grt louis

  • Doornbos

    is dit de sleepboot,welk door G.Attema van uit duitsland naar nederl. is gehaald en onder de naam waddenzee 3 in de vaart is gebracht ?

    de boot was uitgerust met een 275 pk MWM direct omkeerbaar,naar verluid is er na verkoop een keer koppeling achtergeplaatst.

    als het deze boot is dan heeft hij als voorspanboot gevaren in het gebergte en daar voor heeft deze boot dienst gedaan op een van de zij rivieren van de rijn. Y. Boersma jr. schreef:

    >

    > vroeger was mijn vader in het bezit van de rijnsleper de

    > waddenzee III, ligplaats franeker. een jaar of 15 geleden is

    > deze verkocht, weet iemand hoe het het schip is vergaan?

  • Kees

    De Waddenzee lll heeft in Delfzijl gelegen voor bewoning en is daar gezonken, volgens mij door achterstallig onderhoud. Is daarna gelicht en zal toen wel gesloopt zijn. Is gezonken in het Oude Eemskanaal vlak bij de helling van Hunfeld.

    Wanneer kan ik moeilijk reconstrueren, maar zeker een jaar of 10 geleden.

  • ypke boersma

    hoi louis, is inderdaad mijn vader, al geruime tijd met pensioen, ik heb zijn baan overgenomen, moet ik hem wat doorgeven? mvg ypke jr

  • ypke boersma

    hartelijk dank voor de reacties, motor was direct omkeerbaar en er zat idd een keerkoppeling achter. mvg ypke boersma jr.